سوال کاربر

آیا قرص آهن باعث جوش صورت میشود؟

تاریخ ثبت : 1400/10/09
پاسخ سایت

پاسخ سایت


در پاسخ به این سوال که :

آیا قرص آهن باعث جوش صورت میشود؟

هنوز رابطه مشخصی بین مصرف قرص آهن و بروز جوش صورت پیدا نشده است. با این حال، توصیه می شود که قرص آهن به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک و به صورت خودسرانه مصرف نشود. مصرف اشتباه قرص آهن ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد که یکی از آنها التهاب و بروز جوش های ریز روی صورت است.

تاریخ ثبت : 1400/10/09

پاسخ احمدی


به صورت علمی هنوز کشف نشده است که کمبود آهن موجب جوش می شود. ک. بیشتر علائم کمبود آهن ناشی از کم خونی است. این علائم شامل خستگی، از دست دادن است. استقامت، تنگی نفس، ضعف، سرگیجه و رنگ پریدگی. یکی دیگر از علائم رایج، سندرم پای بیقرار است، که یک لجبازی ناخوشایند برای حرکت دادن پاها در دوره‌های عدم تحرک است. 

 

کمبود آهن در مراحل مختلف ایجاد می شود. در مرحله اول، نیاز به آهن بیشتر از میزان دریافتی است که باعث کاهش تدریجی ذخایر آهن در مغز استخوان می شود. با کاهش ذخایر، جذب آهن رژیم غذایی با جبران افزایش می یابد. در مراحل بعدی، کمبود سنتز گلبول های قرمز خون را مختل می کند و در نهایت باعث کم خونی می شود.کمبود شدید و طولانی مدت آهن نیز می تواند باعث اختلال در عملکرد آنزیم های سلولی شود.

 

تاریخ ثبت : 1401/01/16

پاسخ N.I


قرص آهن اگر بیش از اندازه و به صورت خودسرانه مورد مصرف قرار بگیرد، احتمال دارد که باعث جوش صورت شود. در صورت مصرف درست و به اندازه قرص آهن، کمتر شاهد جوش صورت خواهیم بود.

تاریخ ثبت : 1401/03/06

پاسخ ملیکا


کمبود آهن تو بدن باعث مشکلات پوستی زیادی مثل رنگ پریدگی و خشکی پوست ، ریزش مو و شکنندگی ناخونا و... میشه. برای کمبود آهن بهتره که حتما از مواد غذایی حاوی آهن مثل عدس و یا قرص آهن استفاده بشه. قرص آهن در ایجاد جوش تاثیری نداره اما خب بهتره که به صورت خودسر هم مصرف نکنین و به همون میزانی که پزشک تجویز کرده مصرف بشه. 

تاریخ ثبت : 1401/03/20
جهت ثبت پاسخ وارد سایت شوید، کلیک کنید.

شما هم می توانید سوال خود را مطرح کنید


رفتن به صفحه پرسش سوال...

سایر سوالات

کلمات کلیدی


آیا قرص آهن باعث جوش صورت میشود رابطه قرص آهن و جوش صورت قرص آهن باعث جوش میشود

مشاهده کلینیک زیبایی